ترك مواد افيوني و ترياك

۳۶ بازديد

ترك مواد افيوني و ترياك

 

مواد مخدر يا ترياك هستند كه براي درمان درد استفاده مي شوند. اصطلاح مواد مخدر به هر دو نوع دارو اشاره دارد.

 

اگر پس از مصرف زياد چند هفته يا بيشتر اين داروها را  قطع كنيد ، تعدادي از علائم را خواهيد داشت. به اين مي گويند خروج.

 

علل

در سال 2018 در ايالات متحده ، حدود 808،000 نفر در سال گذشته از هروئين استفاده كرده اند. در همان سال ، حدود 11.4 ميليون نفر از داروهاي مسكن مخدر بدون نسخه استفاده كردند. مسكن هاي مخدر عبارتند از:

ترياك

كدئين

هروئين

هيدروكودون (ويكودين)

هيدرومورفون (Dilaudid)

متادون

مپريدين (دمرول)

مورفين

اكسي كدون (Percocet يا Oxycontin)

اين داروها مي توانند وابستگي جسماني ايجاد كنند. اين بدان معناست كه فرد براي جلوگيري از علائم ترك به دارو متكي است. با گذشت زمان ، مقدار بيشتري از دارو براي همان اثر مورد نياز است. به اين مي گويند تحمل دارو.

 

اين كه چقدر طول مي كشد تا از نظر جسماني وابسته شويم ، براي هر فرد متفاوت است.

 

هنگامي كه فرد مصرف داروها را متوقف مي كند ، بدن به زمان نياز دارد تا بهبود يابد. اين باعث علائم ترك مي شود. هر زمان كه مصرف طولاني مدت متوقف يا قطع شود ، ممكن است خروج از مواد افيوني رخ دهد.

 

علائم اوليه ترك شامل موارد زير است:

 

تحريك

اضطراب

دردهاي عضلاني

افزايش پارگي

بيخوابي

آبريزش بيني

تعريق

خميازه

علائم دير هنگام ترك شامل موارد زير است:

 

گرفتگي شكم

اسهال

مردمك هاي متسع شده

برآمدگي غاز

حالت تهوع

استفراغ

اين علائم بسيار ناراحت كننده هستند اما تهديد كننده زندگي نيستند. علائم معمولاً در عرض 12 ساعت از آخرين مصرف هروئين و در عرض 30 ساعت از آخرين تماس با متادون شروع مي شود.

 

امتحانات و آزمونها

ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي شما يك معاينه فيزيكي انجام مي دهد و در مورد سابقه پزشكي و استفاده از مواد مخدر سوال مي پرسد.

 

آزمايش ادرار يا خون براي غربالگري داروها مي تواند مصرف مواد افيوني را تأييد كند.

 

ساير آزمايشات بستگي به نگراني ارائه دهنده شما براي مشكلات ديگر دارد. آزمايشات ممكن است شامل موارد زير باشد:

 

شيمي خون و آزمايش عملكرد كبد مانند CHEM-20

CBC (شمارش كامل خون ، اندازه گيري گلبول هاي قرمز و سفيد خون و پلاكت ها ، كه به لخته شدن خون كمك مي كند)

 

منبع: ترياك ترك و سم زدايي در مركز مشاوره گپچه

 

نقش ويدئووال (Video Wall) در دوربين مداربسته

۲۸ بازديد

نقش ويدئووال (Video Wall) در دوربين مداربسته

 

براي دستيابي به اهداف نظارتي و امنيتي در مكان ها و سازمان هاي بزرگ از جمله فرودگاه ها، ايستگاه هاي قطار و مترو، مراكز پليس و كنترل ترافيك به دليل استفاده از دوربين هاي متعدد معمولا اتاق هايي با نام اتاق مانيتورينگ در نظر گرفته مي شوند. با وجود اين اتاق ها نظارت و كنترل تصاوير ارسالي از دوربين هاي مداربسته با دقت و كيفيت بهتري انجام مي گردد.


قاعدتا با وجود تعداد دوربين بالا در اين مكان ها نيازمند مانيتور هايي براي مشاهده تصاوير دوربين ها خواهيد بود به نحوي كه به طور دقيقي بتوان از جزئيات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع يافت.
در برخي از اتاق هاي مانيتورينگ از سيستم هايي با نام ويدئو وال (Video Wall) براي نمايش تصاوير استفاده مي كنند در اين مقاله قصد داريم تا شما را با اين تكنولوژي آشنا نماييم.
ويدئو وال يك سيستم پردازشگر و يك نمايشگر بزرگ است كه شامل بستري از پروژكتور ها و مانيتور هاست كه به صورت واحد عمل مي كنند.


در مقايسه با يك مانيتور معمولي، ويدئو وال ها به طور معمول اندازه تصوير بسيار بزرگتر و با تعداد پيكسل هاي بيشتري را ارائه مي دهند. زيرا از كنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد براي تشكيل يك تصوير بهره مي برند. ويدئو وال ها براي نمايش تصاوير بسيار بزرگ كه در مانيتور هاي معمولي جا نمي شوند مناسب هستند.
ويدئو وال بر روي ديوار نصب مي گردند و اندازه آنها به گونه اي است كه معمولا بخش اعظمي از آن را اشغال مي كنند. هر كدام از نمايشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمايشگر هاي ديگر توليد مي شوند و مي توانند از 2، 4، 8، 9 و يا حتي صد صفحه نمايشگر تشكيل شوند.
انواع و اقسام آنها هر كدام داراي ويژگي ها، مزايا و ظرفيت نمايشي و انعطاف پذيري مختلفي هستند. صرف هزينه براي خريد اين محصول براي سيستم مداربسته خود مستلزم بررسي و مطالعه دقيقي است. زيرا بسيار مهم است .بنابراين شناسايي و مشخص نمودن ابعاد و طراحي ويدئو وال براي هر پروژه بسيار مهم است.
يك سيستم ويدئو وال كه به صورت دقيق و موثري با توجه به عوامل محيطي و انساني طراحي شده باشد ميتواند دسترسي راحت و بهينه به تصاوير نقاط مختلف در مكان مورد نظر را براي اپراتور ها در اتاق مانيتورينگ تضمين كند.
اين به نوبه خود كمك مي كند تا صرفه جويي هاي لازم در انتقال اطلاعات بصري به حداكثر برسد. توانايي ارائه تصاوير واضح، با كيفيت بالا، و در اندازه هاي بزرگ از كارايي هاي عمده ويدئو وال هاست. كه به حفظ آگاهي از وضعيت محل در مراكز كنترل، كمك مي كند.
تصميم گيري در مورد انتخاب ويدئو وال، بستگي به عوامل زيادي همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربين ها، اندازه ديوار و ... دارد. براي مثال ويژگي هاي سيستمي كه در يك محيط عمومي مانند پارك يا فروشگاه مورد استفاده قرار مي گيرد با سيستمي كه در يك مركز كنترل و فرماندهي وجود دارد بسيار متفاوت است.

تعيين ابعاد

به طور كلي براي تعيين ابعاد آن مي توان نكات زير را بكار برد:

  • شكل كلي و اندازه يك ويدئووال اغلب بايد با توجه به اندازه، شكل اتاق و مقدار فضاي موجود بر روي ديوار تعيين شود.
  • نزديكترين و دورترين فاصله مكان نشستن اپراتور ها از ديوار بايد در نظر گرفته شود.
  • انتخاب نمايشگر ها بايد مطابق با توانايي آنها در نمايش جزئيات و يا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در كار نظارتي اپراتور ها اختلالي ايجاد نگردد براي مثال براي خواندن نوشته هاي ريز در تصوير به مشكل بر نخورند.

 

مراحل طراحي و انتخاب

  • بهترين نقطه از اتاق را براي نصب ويدئو وال انتخاب نماييد.
  • موقعيت ميز و صندلي هاي هر اپراتور را تعيين كنيد.
  • پس از انتخاب ديوار مناسب براي نصب، ارتفاع ويدئو وال را از كف و در نقطه اي كه شروع مي شود تا قسمت بالايي و انتهايي ديوار را اندازه بگيريد.
  • سيستم خود را از برندهاي مطرح و با دوام و عمر طولاني و در عين حال با قيمت مناسب انتخاب نمائيد
  • محل اشيا ديگري مانند آرم شركت، ساعت، شاخص هاي فركانس و ... را كه مايليد بر روي ديوار و در كنار نمايشگر ها قرار بدهيد تعيين كنيد.
  • اكنون اندازه و شكل مورد نظر را براي سيستم ويدئو وال خود تعيين كنيد.
  • ابعاد و وضوح هر كدام از صفحات نمايشگر را تعيين نماييد.
  • از يك فروشنده ويدئو وال بخواهيد تعداد نمايشگر هايي را كه با توجه به اندازه هاي گرفته شده از اتاق ديوار و ... لازم داريد را محاسبه كند.
  1. دوربين مداربسته هايك ويژن
  2. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  3. دوربين مدار بسته
  4. قيمت دوربين مدار بسته

 

 

 

حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه چيست؟

۲۴ بازديد

حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه چيست؟

حفاظ هايي كه به عناوين مختلف براي ايجاد امنيت در پنجره ها مورد استفاده قرار مي گيرند شامل انواع مختلفي هستند كه از جمله آنها ميتوان به حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه اشاره كرد. اين نوع نرده ها معمولا مقاومت بسيار بالايي در برابر انواع فشار دارند و همچنين تميز كردن آن ها نيز بسيار آسان است. زماني كه شما ميخواهيد از حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه استفاده كنيد بايد بدانيد كه نرده شما در مقابل باد، باران و همچنين آلودگي هاي ديگر در امان خواهد بود و خراب نمي شود. شست و شوي اين نوع نرده ها بسيار آسان است.

همه پنجره هايي كه در ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرند، حتي شيشه هاي دوجداره ممكن است كه در مقابله با آسيب از خود ضعف نشان دهند و شكسته شوند. در اينجاست كه نقش اين نرده ها به خوبي ديده خواهد شد. امنيت همانطور كه ميدانيد يكي از مهم ترين بخش هايي است كه بايد در ساخت ساختمان به آن دقت كنيد. شايد اولين چيزي كه افراد براي خريد و يا استفاده هاي ديگر به آن دقت ميكنند همين امنيت باشد. استفاده از حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه در واقع به شما كمك مي كند تا بتوانيد امنيت را براي ساختمان خود ايجاد كنيد.

حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه از چه چيز ساخته مي شود؟

همانطور كه از نام اين نو نرده ها ميتوانيد دريابيد، اين نرده ها از جنس فرفورژه هاي 201 و 304 هستند. اگر شما ميخواهيد از اين نوع نرده هاي براي داخل ساختمان استفاده كنيد ميتوانيد از حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه 201 استفاده كنيد چرا كه در آن ها از آلياژ و نيكل كمتري استفاده شده است. در اين نوع فرفورژه ها، آسيب پذيري هم بيشتر خواهد بود و البته قيمت آن ها نيز مناسبتر است.

اما اگر شما قصد داريد كه حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه را براي خارج از خانه نصب كنيد بهترين راه اين است كه از نرده هاي 304 استفاده كنيد. اين نرده ها با آلياژ بيشتر و همچنين نيكل 18 درصد ساخته شده اند و همين هم باعث مي شود تا در محيط هاي بيروني و در مقابل شرايط مختلف آب و هوايي و انواع رطوبت آسيب نبينند.

 

عوامل موثر براي انتخاب حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت )

شايد تصور كنيد كه كار انتخاب حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) آسان است و شما ميتوانيد به آساني آن ها را مورد استفاده قرار دهيد. در اين بخش شما را با عوامل موثر در انتخاب حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) آشنا خواهيد كرد.

قيمت حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت )

بدون شك شما هم يك مقدار بودجه خاصي براي حفظ خود در نظر گرفته ايد. با توجه به شرايط اقتصادي كنوني، قيمت يكي از مهم ترين نكاتي است كه شما بايد در خريد حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) به آن دقت كنيد. مانند هر چيز ديگري هم، زماني كه پاي پول در ميان باشد شما بايد بتوانيد كالايي را انتخاب كنيد كه هم قيمت مناسبي دارد و هم اينكه شما ميتوانيد كيفيت آن را تضمين كنيد. در نهايت گفته مي شود كه هرچقدر بتوانيد هزينه بيشتري را براي حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) كنار بگذاريد، كيفيت و همچنين تنوع خريد شما هم بيشتر خواهد شد. البته بايد بدانيد كه هزينه هاي زياد هم در اين زمينه مناسب نخواهد بود. برخي اوقات، ساده ترين حفاظ ها هم ميتوانند كارايي خوبي براي شما داشته باشند.

كاربري حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت )

هرچقدر كه امنيتي كه نرده هايي كه استفاده مي كنيد بيشتر باشد، در واقع ارتفاع و پيچيدگي هاي آن ها نيز بيشتر است. اگر شما در يك محل در مركز شهر زندگي مي كنيد، دست شما براي انتخاب حفاظ هايي كه ميخواهيد بازتر خواهد بود

جنس حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت )

با اينكه گفته مي شود كه اغلب حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) از جنس آهن است اما باز هم شما ميتوانيد از استيل و يا فرفورژه هم استفاده كنيد. جنس اغلب نرده ها اما از همان آهن و يا فولاد خواهد بود كه پس بهترين راه اين است كه شما هم از همين جنس استفاده كنيد.

براي مشاوره با كارشناسان حفاظ آنلاين در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري ايسنا

 

 

 

 

چرا تلويزيون صدا ندارد؟ چگونه آن را تعمير كنيم؟

۳۴ بازديد

چرا تلويزيون صدا ندارد؟ چگونه آن را تعمير كنيم؟

از آنجا كه هر روزه همه اعضاي خانواده از تلويزيون استفاده مي كنند، مي توان تصور كرد كه چه اشكال بزرگي به وجود خواهد آمد اگر تلويزيون خراب شده و يا با اشكالي جدي رو به رو شود. قطعا مراقبت از تلويزيون و تعمير تلويزيون در مواقع مشكل آن، چيزيست كه بايد بدون سهل انگاري براي آن اقدام كنيد. اما گاهي اشكالاتي همچون صدا نداشتن تلويزيون هم مي تواند دردسرآفرين باشد.

در اين مقاله از سرويس تي وي به دليل قطع شدن صداي تلويزيون و ديگر اشكالات صدا در تلويزيون دليل صداي خش خش تلويزيون خواهيم پرداخت و راهكارهايي را براي حل اختلالات صدا در تلويزيون به شما آموزش خواهيم داد. امكان دارد با كمك اين مطالب، خودتان قادر به حل كردن اشكال قطع صداي تلويزيون باشيد و نيازي به تعمير آن نباشد. پس با ما همراه باشيد.

چرا تلويزيون صدا ندارد؟

دليل قطع شدن صدا تلويزيون ال جي چيست؟ دليل صدا نداشتن تلويزيون سامسونگ چيست؟ دليل قطع صدا تلويزيون سوني چيست؟ علت قطع شدن صداي تلويزيون پاناسونيك چيست؟

اينها بعضي از پرسش هاييست كه بسياري از كاربران به دنبال جواب دقيق و كامل آن مي باشند. صدا نداشتن تلويزيون يا قطع شدن آن يكي از اشكالات رايج تلويزيون هاي خانگيست، اما اشكالات ديگري همچون خش خش كردن صداي تلويزيون، ناهمزمان بودن صدا و تصوير و… وجود دارد كه همگي لذت تجربه استفاده از تلويزيون را از بين مي برند.

صدا بخش مهمي از تلويزيون است كه نمي توان از آن گذشت. اما راه حل اين اشكالات همواره در تعمير تلويزيون خلاصه نمي شود. گاهي وقتي صداي تلويزيون قطع شده، اشكالات صداي تلويزيون ال جي، سامسونگ، سوني و… مربوط به بخش تنظيمات و يا مشكلات ساده ايست كه به راحتي قابل حل است. در بعضي موارد هم كه به تجربه و تخصص تعميركار تلويزيون براي تعمير سخت افزاري احتياج است، پروسه تعمير آنچنان زمانبر يا هزينه بر نيست و در مدت كوتاه در منزل خودتان صورت مي گيرد.

دليل صدا نداشتن تلويزيون

همانطور كه گفته شد، دليل قطع صدا تلويزيون مي تواند به دو دسته عوامل نرم افزاري و عوامل سخت افزاري مربوط شود. اگر موارد نرم افزاري را بررسي كرده و نتوانستيد دليل قطع صدا تلويزيون سامسونگ، ال جي، سوني و … خود را حل كنيد، حتما به كارشناس متخصص براي بررسي تلويزيون مراجعه كنيد تا خسارات بيشتري به تلويزيون وارد نشود.

فعال بودن حالت بي صدا يا MUTE تلويزيون

در همه تلويزيون ها اگر سهوا از روي كنترل تلويزيون خود دكمه Mute يا بي صدا را انتخاب كرده باشيد، با حالتي روبرو مي شويد كه تلويزيون صدا ندارد اما تصوير دارد. براي حل اين اشكال كافيست مجددا دكمه MUTE يا يكي از دكمه هاي ولوم صدا را فشار دهيد تا تلويزيون از حالت بي صدا خارج شود.

نكتهبه روز نبودن نرم افزار تلويزيون، اتصال تلويزيون هاي ديگر به تلويزيون همچون هدفون، تلويزيون هايي كه با بلوتوث وصل مي شوند، تلويزيون هاي ديجيتال وهمينطور جا به جا زدن كابل هاي تلويزيون هاي ديگري كه به تلويزيون متصل مي كنيد، مي تواند دليل قطع صدا تلويزيون شما باشد.

تنظيمات صداي تلويزيون

اگر نداشتن صدا تلويزيون ال جي، سوني، سامسونگ و … از فعال شدن حالت Mute نبود توصيه مي كنيم موارد مربوط به منوي تنظيمات صدا تلويزيون هاي سامسونگ، ال جي، سوني، پاناسونيك و ... را بررسي كنيد. در ادامه نحوه تنظيم صداي بعضي از تلويزيون هاي محبوب ميان مردم را كه احتمال دارد دليل قطع شدن صدا تلويزيون و يا دليل تاخير صدا در تلويزيون باشد را بيان مي كنيم.

تنظيمات صدا تلويزيون سامسونگ

MENU/ صدا/ حالت صدا/ استاندراد

Menu ? Sound ? Sound Mode ? Set to Standard

حل اشكال تاخير صدا در تلويزيون سامسونگ

MENU / صدا/ تنظيمات اضافي/ تاخير صدا/ تنظيم به عدد صفر

Menu ? Sound ? SPDIF Output ? Audio Delay ? Set to 0

ريست كردن تنظيمات صدا در تلويزيون سامسونگ

اگر با انجام عمليات فوق اشكال صدا تلويزيون سامسونگ شما برطرف نشد، مي توانيد به روش زير تنظيم صداي تلويزيون سامسونگ را ريست كرده و آن را به حالت پيش فرض بازگردانيد:

MENU / صدا/ تنظيم مجدد صدا

اگر مشكل حل نشد با پشتيباني تلويزيون سامسونگ در سرويس تي وي تماس بگيريد.

تنظيمات صدا تلويزيون سوني

HOME/ تنظيمات/ صدا/ تنظيمات صدا/ حالت صدا/ استاندارد

Home ? Settings ? Sound ? Sound Adjustments ? Sound Mode ? Standard

تنظيمات زير را هم بررسي كنيد كه به صورت زير انتخاب شده باشند:

تنظيمات يا ACTION MENU/ بلندگوها/ بلندگوي تلويزيون

HOME/ تنظيمات/ نمايش و صدا/ خروجي صوتي/ بلندگوها/ بلندگوي تلويزيون

حل اشكال تاخير صدا در تلويزيون سوني

اشكال تاخير صدا در تلويزيون سوني معمولا وقتي ديده مي شود كه يك تلويزيون خارجي را از طريق بلوتوث يا كابل HDMI به تلويزيون خود وصل مي كنيد. در اين صورت مي توانيد ميزان تاخير بين صدا و تصوير را از طريق تنظيم زمان بندي خروجي صدا و تصوير را تنظيم كنيد. براي اين كار بايد از طريق منو زير عمل كنيد:

HOME/ تنظيمات/ صدا/ همگام سازي صدا/تصوير

اگر مشكل حل نشد با پشتيباني تلويزيون سوني در سرويس تي وي تماس بگيريد.

تنظيمات صدا تلويزيون ال جي

تنظيمات/ صدا/ حالت صدا/ استاندارد

Home ? Settings ? Sound ? Sound Mode ? Standard

تنظيمات/ صدا/ خروجي صدا/ بلندگوي تلويزيون

براي بررسي صداي تلويزيون ال جي مي توانيد از طريق اين منو اقدام كنيد

MENU/ sound test

حل اشكال تاخير صدا در تلويزيون ال جي

Home ? Settings ? Sound ? AV Sync Adjust ? Set to On

با حركت دكمه لغزنده مربوط به اسپيكر خروجي به سمت چپ يا راست مي توانيد ميزان تاخير صدا و تصويز تلويزيون ال جي را تنظيم كنيد.

اگر نتوانستيد اشكال صدا تلويزيون ال جي خود را حل كنيد، مي توانيد تنظيمات صداي تلويزيون ال جي خود را ريست كنيد. به اين صورت كه: دكمه MUTE روي كنترل تلويزيون ال جي خود را سه بار فشار دهيد بعد از صفحه ظاهر شده دكمه confirm را انتخاب كنيد تا تنظيمات صدا تلويزيون ال جي شما ريست شود.

تنظيمات صدا تلويزيون پاناسونيك

MENU / سطح صوتي/ سطح صوتي پيشرفته/ روشن

Menu ? Audio? Advanced Audio ? Set to On

اگر مشكل حل نشد با پشتيباني تلويزيون ال جي در سرويس تي وي تماس بگيريد.